Σάββατο 19 Ιουλίου: «Η ζωή μπροστά»
Διασκευή: Ξαβιέ Ζαγιάρ (Xavier Jaillard)
Σκηνοθεσία: Άννα Βαγενά
Μετάφραση: Ελένη Χριστοδούλου
Επεξεργασία κειμένου: Βασίλης Κατσικονούρης
Φωτισμοί: Μελίνα Μάσχα
ΔΙΑΝΟΜΗ
Μαντάμ Ρόζα: Άννα Βαγενά
Μόμο: Ιμπραήμ Χασάν
Γιατρός : Κώστας Λάσκος
Πατέρας : Χρήστος Ροδάμης
Το έργο είναι η ιστορία μίας ηλικιωμένης γυναίκας της μαντάμ Ρόζας (η Άννα Βαγενά σε ένα από τους καλύτερους ρόλους της καριέρας της), που μεγαλώνει ένα ορφανό παιδί (Ιμπραήμ Χασάν), που της το έχουν εγκαταλείψει οι γονείς του. Ένα καταπληκτικό ντουέτο, ένα από τα καλύτερα θεατρικά ζευγάρια που είδαμε ποτέ στο θέατρο.
Στην παράσταση παρακολουθούμε την ιστορία αυτών των δύο μοναχικών πλασμάτων που ζουν ο ένας μόνο για τον άλλο.
Μια αγάπη δίχως όρια.
Μια σχέση απέραντης στοργής και αφοσίωσης.
Μια παράσταση όπου το κωμικό εναλλάσσεται με το δραματικό
και το δάκρυ κυλά δίπλα στο χαμόγελο.
Η κριτική χαρακτήρισε την παράσταση: "πλήρες θέατρο που συγκινεί με την απλότητα, την αλήθεια και προπάντων με το μήνυμά του αν θέλεις να λέγεσαι άνθρωπος και ακόμα "η Ζωή μπροστά σου" προσφέρει ιαματική θεατρική εμπειρία, ένα κομμάτι της τέχνης του ανθρωπισμού έμβλημα της τέχνης της αλληλεγγύης".
Η παράσταση βασίζεται στο μυθιστόρημα του Ρομάν Γκαρί, με τίτλο ''Η ζωή μπροστά σου'' Διαβάστε περισσότερα...
Κυριακή 20 Ιουλίου: «Μαράν Αθά» του Θωμά Ψύρρα
Θεατρική διασκευή – σκηνοθεσία : Δήμος Αβδελιώδης
Ερμηνεύει η Γιασεμί Κηλαηδόνη
Μουσική : Βαγγέλης Γιαννάκης
Σκηνικά – κοστούμια: Μαρία Πασσαλή
To “Μαράν Αθά”, χαρακτηρίστηκε από την κριτική ως πνευματικό γεγονός και σταθμός στα θεατρικά μας πράγματα και παίχτηκε για τρεις συνεχόμενες χρονιές στην Αθήνα με τεράστια επιτυχία.
Το ''Μαράν Αθά'' θεωρήθηκε από τους κριτικούς ως ένα από τα σημαντικότερα κείμενα της νεοελληνικής λογοτεχνίας. Είναι γραμμένο σε μια ιδιότυπη γλώσσα, δομημένη από στοιχεία της ντοπιολαλιάς της Θεσσαλίας και της εκκλησιαστικής καθαρεύουσας με ένα ρυθμικό «γλυκύ» και «εύηχο» λόγο.
Η Γιασεμί Κηλαηδόνη σ’ έναν υποκριτικό άθλο δυόμιση ωρών δίνει υπόσταση σε όλα τα πρόσωπα – πρωταγωνιστές που αναδύονται στη μνήμη ενός 90χρονου μοναχού, όταν ύστερα από 65 χρόνια ηθελημένης σιωπής εξομολογείται, λίγο προτού πεθάνει, τα πεπραγμένα της ζωής του. Τη φρικτή τιμωρία και τον ευνουχισμό του από τον προστάτη δεσπότη που τον ανέθρεψε και τον προόριζε για τη διαδοχή του. Σταλμένος απ’ αυτόν σ’ ένα απόμακρο χωριό της Θεσσαλίας να παρακολουθεί τις μυστικές τελετουργικές συναντήσεις εννέα γυναικών, των Ταρσών και μυείται άθελά του στην γυναικεία απόκρυφη γνώση. Έτσι του αποκαλύπτεται ένα άγνωστο γοητευτικό σύμπαν που τον οδηγεί στον αληθινό έρωτα και την αγάπη του για μια Ταρσή.
Η αναγνώριση του εαυτού μας, μέσα από την αναγνώριση του άλλου και τα όρια της προσωπικής μας βούλησης και ευθύνης είναι τα
εσώτερα μοτίβα της παράστασης.
Τετάρτη 23 Ιουλίου: «ΤετραΠαραλογία»
από την Θεατρική Ομάδα της Δραματικής Σχολής «Ιάκωβος Καμπανέλλης». Παίζουν: Τεό Μαχανά, Ηλιάνα Μπαφέρου, Κριστέλα Ζοτάι, Τίνα Τζάθα.
Δραματοποίηση θεατρικών και μή κειμένων με θέμα τον φασισμό, την γυναίκα, τον έρωτα, τον ρατσισμό κλπ - 4 άτομα που θα μιλούν για πράγματα που μας απασχολούν αλλά δεν τους δίνουμε "ιδιαίτερη σημασία"
Παρασκευή 25 Ιουλίου: «Χαιρετίσματα από την Αίγινα»
με τον Αιγινήτη κλόουν Γιώργο Μενέλαο Μαρίνο.
Κείμενο – Μουσική: Γιώργος Μαρίνος
Ερμηνεία: Γιώργος Μαρίνος – Ανθή Μαρμαρινού. (Είσοδος ελεύθερη)
Σάββατο 26 Ιουλίου: « Υπατία» από τη Θεατρική Ομάδα «Ανάδρασις» σε σκηνοθεσία Λεωνίδα Χρυσομάλλη καλλιτεχνική επιμέλεια Ηλία Δεμιρτζόγλου.
Παίζουν: Μέμη Αναστασοπούλου, Παναγιώτης Μερέκος, Αργύριος Χατζησταματίου, Γεώργιος Κλώνης, Μαίρη Κίτσιου, Ειρήνη Κωτούλα
Δραματοποίηση του ιστορικού μυθιστορήματος για τη ζωή της Υπατίας, η οποία κατά τον 4ο αιώνα μ.Χ., διδάσκοντας το ελληνικό πνεύμα, κατηγορήθηκε από τον κλήρο ως μάγισσα
Κυριακή 27 Ιουλίου: «Ο φονιάς» του Μήτσου Ευθυμιάδη από τη Θεατρική Ομάδα «Σαρδάμ»
Σκηνοθεσία : Ελένη Ορφανού
Acting coaching : Φένια Προβελεγγίου
Μουσική : Γιώργος Παναγιωτόπουλος
“Το τραγούδι του φονιά” Στίχοι : Μαίρη Δημουλέα
Μουσική – Ερμηνεία : Νίκη Μηλιαρά
Ενορχήστρωση : Αλέξανδρος Άνδρεϊτς
Μπουζούκι – Μπαγλαμάς : Παντελής Κουκουλογιάννης
Σκηνικά – Κοστούμια : Παναγιώτης Δημουλέας
Φωτισμοί : Παναγιώτης Δημουλέας
Σχεδιασμός αφίσας: Τζέρυ Άρτις
Μοντάζ τρέιλερ παράστασης: Τζέρυ Άρτις
Ενορχήστρωση μουσικής τρέιλερ : Παντελής Κουκουλογιάννης
Εικονολήπτες : Τζέρυ Άρτις, Μάρκος Λειβαδάρος, Χρήστος Κουγιτέας
Φωτογραφία : Δήμητρα Ηλιοπούλου
Παίζουν οι ηθοποιοί : Μαίρη Δημουλέα, Γιάννης Μοναστηρόπουλος, Δημήτρης Κοράκης, Παναγιώτης Ταρνάρης.
Το έργο ανήκει στην σύγχρονη νεοελληνική δραματουργία. Γραμμένο το 1981 έρχεται να μας θυμίσει χαμένες ηθικές αξίες, κοινωνικούς προβληματισμούς και ανισότητες μεταξύ του υποκόσμου και της “καθώς πρέπει” κοινωνίας. Δια μέσου των ηρώων του ο Ευθυμιάδης αποκαλύπτει αλήθειες που δεν τολμάμε να πούμε, υπενθυμίζοντάς μας αξίες όπως η αξιοπρέπεια και το ήθος. Μέσα από έναν ωμό ρεαλισμό, σκληρής γλώσσας και άμεσου λόγου, ξετυλίγεται η πολυπλοκότητα της σύνθεσης των χαρακτήρων του έργου. Έργο με αστυνομική ατμόσφαιρα, που καταδεικνύει την απουσία της πολιτείας - κοινωνικά και πολιτικά - εντός και εκτός των τειχών της φυλακής. Στο σαλόνι ενός μικροαστικού σπιτιού οι ήρωες αποκαλύπτουν κρυμμένα μυστικά και αναπάντητα ερωτήματα ενός παρελθόντος που θα οδηγήσει στη σύγκρουση. Τέσσερα πρόσωπα που γίνονται πότε θύματα και πότε θύτες. Η αποκάλυψη της αλήθειας ίσως δεν φέρει την λύτρωση, αφού ο κύκλος των ενοχών και της προδοσίας είναι πολύ μεγαλύτερος από ότι αρχικά είχαν φανταστεί οι ήρωες.
Σάββατο 2 Αυγούστου : «Μήδεια» του Ζαν Ανουΐγ»
ΠΑΡΑΓΩΓΗ: Θεατρικός Οργανισμός ALTERA PARS
Συντελεστές της παράστασης:
Μετάφραση – απόδοση : ομάδα ALTERA PARS
Σύνθεση – σκηνοθεσία : Πέτρος Νάκος
Φωτισμοί: Παναγιώτης Μανούσης
Μουσική Επιμέλεια: Δημήτρης Παπασπηρόπουλος
Ζωγραφική - γλυπτική: Σταύρος Διακουμής
Κοστούμια: Δέσποινα Χειμώνα
Επιμέλεια κίνησης: Μαρία Αλβανού
VIDEO ART: 2forMotion (Αγγελίνα Βοσκοπούλου – Στέλιος Σάρρος)
Επεξεργασία ήχου εικόνας: Νίκος Τσέκος
Παίζουν:
Μίνα Χειμώνα (Μήδεια)
Πέτρος Νάκος (Ιάσων)
Τάσος Μπλάτζιος(Κρέων)
Μαρία Καστάνη (Τροφός)
Κων/νος Παπαδόπουλος -Κυζούλης (Νεαρός)
Πρόκειται για μία παράσταση, (παραγωγής του θεατρικού οργανισμού Altera Pars), που παρουσιάστηκε, στο Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Βόλου, στον πολυχώρο τέχνης Altera Pars και σε διάφορες πόλεις της Ελλάδος. Η παράσταση έχει αποσπάσει ιδιαίτερα θερμές κριτικές τόσο από τον τύπο όσο και από τους θεατές.
Με αφορμή το μύθο του γνωστού και θρυλικού ζευγαριού Ιάσονα-Μήδειας,
το έργο πραγματεύεται το πάντα επίκαιρα θέματα του έρωτα και της προδοσίας
αλλά και της αντιμετώπισής τους, με τραγικές επιπτώσεις για τη ζωή των δύο αυτών ηρώων που αναμετρώνται στο «ρινγκ» της ζωής, εκείνης, που ο καθένας από τους δύο διεκδικεί, σύμφωνα με τη δική του κοσμοθεωρία.
Αναμετρώνται από τη μία πλευρά η αξιοπρέπεια, η ατομική ελευθερία, η περηφάνια της ύπαρξης και από την άλλη ο συμβιβασμός και η επίπλαστη ευδαιμονία.
Πιστεύουμε πως η παράσταση έχει εξαιρετική σκηνοθετική αισθητική και ερμηνευτικό ενδιαφέρον, που σε συνδυασμό με τη μουσική επιμέλεια, τους φωτισμούς και τις βίντεο- προβολές, αφορά σε όλες τις ηλικίες των θεατών.
Κεντρικό θέμα της παράστασης είναι η ανθρώπινη αξιοπρέπεια και πως αυτή συνθλίβεται σε μια κοινωνία που συμβιβάζεται. Μια κοινωνία της φθοράς, του εύκολου πλούτου, της απιστίας και της προδοσίας των ιδανικών.
Εκεί όπου η αργοναυτική εκστρατεία είναι η ίδια μας η ζωή
και το χρυσόμαλλο δέρας, ο στόχος μας...
Κυριακή 3 και Δευτέρα 4 Αυγούστου: «Ο προτελευταίος των Μόνικιν»
του Πάρη Τακόπουλου. Ερμηνεία – σκηνοθεσία: Νίκος Καλαμό.
"Ο Μόνικιν είναι εις νέος 4.000 περίπου ετών, ενδεδυμένος με γαλανόλευκες πυτζάμες, ή μετά μέλανος ως ζωμού, σμόκιν, με πρόσωπον, φέρων εισέτι, ίχνη πανελλήνιας παλιγγενεσίας".
Πρόκειται για τον κωμικοτραγικό μονόλογο ενός αυτοκτονικού χαρακτήρα, με τον εαυτό του και με άλλα πρόσωπα, με μπεκετικές και ιονεσκικές αναφορές, ο οποίος αναφέρεται - διακωμωδεί την ελληνική πολιτική, κοινωνική και πνευματική πραγματικότητα. Ο Προτελευταίος των Μόνικιν είχε πρωτοπαρουσιασθεί στο Θέατρο Τέχνης του Κάρολου Κούν το 1978 με τον Δημήτρη Οικονόμου στο ρόλο του Μόνικιν, και αργότερα από τον Νίκο Καλαμό στο Νεοελληνικό Θέατρο του Γιώργου Αρμένη, καθώς και επί μία εβδομάδα στο Φεστιβάλ Εδιμβούργου το 2005, και στο Φεστιβάλ Λονδίνου του Θεάτρου Τέχνης το 2009, σε αγγλική μεταφορά από τον Πάρι Τακόπουλο, και έχει αποσπάσει διθυραμβικές κριτικές από την ελληνική και ξένη κριτική, χαρακτηρισθείς από τον Φένεκ Μικελίδη ως ένα μικρό αριστούργημα παραλογίας, άγχους και απομυθοποίησης του Έλληνα.
Οργανωτική επιτροπή:
Μπήτρος Γιώργος – Μουσουλέας Βασίλης – Γαλάνης Κώστας – Σταυρίδου Μαίρη – Μπήτρου Νεκταρία – Κορνέζος Ανέστης.